Logo nedir? Sözcük manaı olarak ana katlığı dilimizde amblem olan, bir nöbetin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, manaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak nöbetletmenin veya organizasyonun sütun olarak yaptığı nöbeti sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi manaı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı yürekerik ve anlamlara malik olur.
Sorusu sorulduğunda söz manaının haricinde, birşu denli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan nüfus veya kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı enikonu önemlidir. öteki taraftan logo tasarım çtuzakışmasını meydana getirecek nüfus veya kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çtuzakışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, nöbetletmenizin ve bundan ahir çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çtuzakışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değnöbettirilmiş ve düzenlenmiş hali veya marka yürekin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş vadiı ile faaliyette kâin şirketler yürekin elan çok tercih edilebilir. Yekta bir sektörde faaliyet gösteren nöbetletmelerin çoğu kez logoları dalü temsil değer. Ama birden şu denli dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda göstermek imkansızdır.
Logo ne nöbete yarar?
İşletmeler yürekin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası sıfır bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dem aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Müzelik halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan cidden marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple nöbetletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza sıhhatli adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çtuzakışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) ifade değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir görünümte teşhisnmasını sağlayan nöbetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalnız, hafif anlaşılır, geçekırlanması hafif, muhtemel başüstüneğunca azca adetda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çtay baskı ve fason tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok büyük ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Değişik firma ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa saik vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya büyük zarar verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine akla yatkın olmalıdır. Hatta kurumun kendisini kesinlikle teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kenarıaralık icap rengi icap şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dem de dürüstılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da firma yürekin logo tasarlanacağı dem o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dem simgenin taşıyacağı mana hizmetında bu malumat çok önemlidir.