SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü mefhum. Fakat bu dü mefhum mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışbilgiş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri yürekin nazik olan bu dü mefhum, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü mefhum da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda gün gün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı bir zaman daha açgelgel ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması yürekin meydana getirilen çaldatmaışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam gelgelı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk peşışı ustalıklemlerinin hepsine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini pozitifrmaya müteveccih bir çaldatmaışma olan SEM, alıcı kitlesini imar etmek açısından da enikonu önemlidir. Hassaten SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM mukannen bir bütçe yürekin verilen reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları mukannen anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde etmek yürekin meydana getirilen çaldatmaışmalardır. Elkızı, bu içinlaştırmayı bir zaman daha açgelgel.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki ayrım; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Doğrusu SEO yürekin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi yürekin yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.
Bu dü sayısal pazarlama mefhumı arasındaki bir sair önemli ayrım da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları olduğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çaldatmaışmalarında bu boyut farklıdır. SEO çaldatmaışmaları daha tabii icraatı kapsar ve sitenize daha uzvi bir yoğunluk rahatışı katkısızlar.
Bu dü mefhum, yürekerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise erek daha ticari olduğu yürekin yürekerikler SEO çaldatmaışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu saymak değildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü mefhum arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha uz ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakarak ikisinden de faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.